Népszerűek az élményes és éttermi ajándékutalványok

Továbbra is töretlenül emelkedik az ajándékutalványok részesedése az ajándékozásból Magyarországon - derül ki több tavalyi felmérésből. Az emberek egy-egy alkalommal jellemzően 20-30 ezer forint értékben kedveskednek így szeretteiknek , de nem ritkák a 80-100 ezer forintos, sok esetben bakancslistás élményt ajándékozó meglepetések sem.

Népszerűek az ajándékutalványok

A többség azért kedveli ezt az ajándékozási formát, mert jóval kényelmesebb a fárasztó áruházi bolyongásoknál, és a végeredmény mégsem egy haszontalan ajándék, mondjuk egy ötödik botmixer, hanem pontosan az, ami az ajándékozott szíve vágya volt. Az ajándékutalványok egyik fajtája ugyanis lehetőséget ad a vásárlásra áruházak (gyakran webshopok) széles kínálatában is, más típusok pedig olyan különleges élményekre válthatók be, amelyek az ajándékozott érdeklődési körébe tartoznak. Sokszor a kényeztetés is az ajándékozó szempontjai között van, ezért fordulhat elő, hogy valakinek kifejezetten azért vesznek wellness ajándékutalványt mert tudják, hogy igencsak ráfér már egy kis gőzleeresztés.

A többség egy évtizede még negatívan gondolkodott az ajándékutalványokról, nem is ismerték azt eléggé, de mára ez a trend megfordult. Vélhetően szertefoszlott az az aggodalom, hogy ez az ajándékozási forma túlságosan személytelen. Nemcsak azért, mert az utalványokra, kártyákra egyedi üzenet is helyezhető, hanem azért is, mert, aki ilyen ajándékot ad, annak ismernie kell az ünnepelt személyiségét, vágyait, szokásait. Ha például a feleség sokszor hallja férjét James Bond filmek nézése közben az Aston Martinról áradozni, miért ne lepné meg a legközelebbi születésnapjára egy élményvezetéssel?

A 2018-as felmérés szerint ajándékutalványt a legtöbben születés- vagy névnap alkalmából vásárolnak, ezt követik az év állandó ünnepei, eseménykörei: karácsony, Valentin nap, iskolai évzárók, ballagások, évfordulók, diplomaosztók, esküvők. A KártyaPláza.hu nemrégiben kifejezetten az esküvői ajándékozási szokásokat térképezte fel egy saját kutatás keretében. Ebből kiderült, hogy a legkedveltebb nászajándék továbbra is a készpénz, de a különböző ajándékutalványok már a második helyre kúsztak fel.

Ugyancsak dobogós, azaz a harmadik helyen végeztek az ajándékutalványok abban a felmérésben, ami a magyarországi cégek ajándékozási szokásainak eredt a nyomába. Az adatok szerint a cégek a szolgáltatásokat és élményeket nyújtó, illetve az ismert márkák utalványait keresik a leginkább. Főként éttermekbe szóló, könyvvásárlásra vagy wellnessre felhasználható utalványokkal ajándékozzák meg dolgozóikat.

A KártyaPláza saját adatai arra világítanak rá, hogy az ajándékutalványt vásárlók elsősorban élményeket keresnek, majd leggyakrabban gasztronómiai programokat, míg a harmadik legnépszerűbb ajándék a wellnessezést kínáló.

 

Ajándékutalvány kereső

ajándékutalvány karácsonyra

ajándékutalvány Valentin napra

ajándékutalvány ballagásra

ajándékutalvány évfordulóra

ajándékutalvány diplomaosztóra

ajándékutalvány esküvőre

ajándékutalvány születésnapra

ajándékutalvány névnapra

ajándékutalvány Anyák napjára

ajándékutalvány gyereknapra

ajándékutalvány köszönetképpen